Naujienos

Interdisciplininė mokslinė konferencija KVAPAS KULTŪROJE

2013-01-25
Šiaulių universiteto Literatūros teorijos ir istorijos katedra 2013 m. gegužės 16–17 d. rengia tarpdalykinę konferenciją "Kvapas kultūroje"

Konferencijoje „Kvapas kultūroje“ kviečiami dalyvauti įvairių sričių mokslininkai (literatūrologai, kalbininkai, tautosakos ir etnokultūros specialistai, istorikai, antropologai, sociologai, kultūrologai, filosofai, menotyrininkai, psichologai ir kt.) ir aptarti tiriamąjį objektą įvairiais aspektais.  Tarpdalykinės konferencijos tikslas – įvairiapusiškai nagrinėti kvapo reikšmes ir galias.

Siūloma pranešimų problematika

Kvapai tvyro visur. Jie nuolat skleidžiami ir užuodžiami, prisimenami ir kuriami. Kvapas – galinga jėga, veikianti fizinę ir psichinę būseną, pavienį žmogų ir socialinius santykius, įsiskverbianti į frazeologizmus, apauganti asociacijų stereotipais, pasitelkiama nusakant įvairiausius pasaulio dėmenis – nuo laiko ir erdvės iki daiktų ir kūnų. Kvapas yra ir cheminė medžiaga, ir socialinis/kultūrinis konkrečios visuomenės konstruktas. Galimi patys įvairiausi pranešimų aspektai:

  •  Kvapo traktuotės kultūroje istorija. Kvapas ir papročiai. Kvapų tabu. Kvepalų istorija.

 

  •  Kvapo sociologija. Miesto ir kaimo kvapas: literatūros ir kiti diskursai. Gamtos kvapas ir jo diskursas kultūroje: gamtos kvapo realijos ir simbolika. Kvapas ir gyvūnų, augalų pasaulis. Uoslė ir kvapas medicinos diskurse: gydymo ir terapijos sritys, medicinos kvapai kultūros tekstuose. Amžiaus tarpsniai ir kvapas. Kasdienybės kvapas. Kvapas ir šventė. Kvapas ir hedonizmas. Kavos ir kavinių erdvės kvapas: literatūros ir gyvenimo diskursai.

 

  • Šventumo kvapas. Religinis ir mitologinis uoslės bei kvapo diskursas: kvapas Biblijoje, ritualų ir simbolių kalba, šventumo semantika ir poetika, mistinė ir maginė funkcija. Smilkalų kvapas ir erdvė.

 

  • Fizinis, emocinis, kultūrinis, socialinis atsakas į kvapą. Uoslė ir kvapas kaip išorinės ir vidinės žmogaus tikrovės ženklas: psichologinė ir filosofinė problematika, vieta žmogaus sąmonėje, juslinis pasaulis ir atmintis. Kvepalai kaip fetišas.

 

  • Kvapo erotika. Psichologinė kvapo įtaka. Kvapas kaip trauka ir atostūmis Kvapas ir elgesys.

 

  • Kvapo ir vaizdo, garso, pojūčio santykis. Kvapo erdvė.. Uoslės, kvapo ir kvepalų motyvas vaizduojamojo meno tekstuose: semantika ir poetika. Kvapas kine.

 

  • Kvapo poveikio mechanizmas. Kvapo galios. Kvapas kaip kvėpavimas, atsikvėpimas.

 

  • Kvapas ir vaizduotė. Kvapo apgaulė. Uoslės haliucinacijos.

 

  • Kvapas ir atmintis. Kvapų pasaulis dienoraščiuose, memuarinio pobūdžio kūriniuose ir kitur. Kvapas kaip prisiminimas.

 

  • Kvapo estetika: teorinis ir praktinis diskursai. Kvapas kaip estetinis įvykis. Kvapo estetinė komunikacija.

 

  • Kvapų konotacijos nuo aukštinamų iki menkinamų. „Gero“ ir „blogo“ kvapo diskursai: sampratų įvairovė. Kvepalai ir smarvė. Smarvės estetika.

 

  • Kvapo meninė raiška. Uoslė ir kitos juslės sinestetinėse metaforose: literatūros ir kitų diskursų poetika. Maisto kvapo grožinėje literatūroje semantika ir poetika. Mirties kvapas: literatūrinis ir kiti diskursai. Nuodų kvapas detektyvinio žanro ir kitoje literatūroje. Kvepalų motyvas literatūriniame diskurse. Uoslė ir kvapas moderniosios literatūros diskurse: kūno kalba kaip atsinaujinimo forma.

 

  • Kvapo lingvistika. Kvapas konceptualiosios kalbotyros aspektu. Kvapas frazeologiniu aspektu. Kvapas tarminiu aspektu. Kvapų žodynas. Kvapas kaip pavadinimo ženklas: raiškos būdai ir semantinis laukas, (kultūros) įstaigų, tekstų ir kiti pavadinimai. Kvepalų pavadinimai.

 

  • Kvapo komercializacija. Kvapas ir pinigai. Kvapas kosmetikos pramonėje. „Lietuvos kvapas“ ir jo legenda (www.lietuvoskvapas.lt) . Kvepalų reklama. Kvapai reklamoje.

 

Konferencijos kalbos: lietuvių, anglų, rusų.

 

Konferencijos dalyvio mokestis 70 Lt.

 

Užpildytų dalyvio anketų ir pranešimų santraukų (apie 800 sp. ženklų) laukiame iki 2013 m. balandžio 22 dienos.

Elektroninio pašto adresas litk@hu.su.lt


grįžti